Administracja

Od stycznia 2013 r. administroterem jest Pani Małgorzata Pawelska.

8 sierpnia 2012 r.

Do dnia dzisiejszego nie otrzymałam informacji w sprawie możliwości ponownego otrzymania kodów dla mieszkańców, którzy ich zapomnieli do drzwi wejściowych do klatki nr I i III. Ponowny wniosek zarządu do administracji o zajęcie się tym tematem.

27 lipca 2012 r.

Administracja przygotowuje pismo do ZGN Wola, o przesłanie nowego planu organizacji ruchu, gdzie mają być postawione znaki drogowe oraz jaki jest termin realizacji planu.


Pytania i polecenia Zarządu odnośnie sprawozdania

Proszę aby uzupełnić fakturę o numer modelu nowej centrali. Informacja od administracji, że elektryk nie chce uzupełnić wystawioną przez siebie fakturę o model nowej centrali, którą zakupił i zamontował na rzecz Wspólnoty.
Zarząd wystosował pismo, że  oczekujemy na fakturę uzupełnioną o model centrali i wtedy zapłacimy elektrykowi za usługę. Ponadto jesteśmy niezadowoleni z działań administracji gdyż,  wielokrotnie była zwracana uwaga, aby pilnować  aby zleceniobiorcy zamieszczali na fakturach jakie materiały oraz jaki sprzęt jest kupiony na rzecz Wspólnoty. Mimo tego zalecenie nie jest wykonywane.
 
sprawozdanie administracji z dnia 16.07. – 22.07.

- otrzymałem fakturę za wymianę centrali domofonu na klatce II (faktura wysłana scanem). Rozmawiałem z właścicielem firmy w sprawie kwoty i rozbicia faktury na zakup i robociznę.
Właściciel wyjaśnił, że nie może zrobić takiego rozdziału gdyż przy wpisaniu samej robocizny musiał by wpisać VAT nie 8% a 23% co zwiększyło by umówioną stawkę za wykonaną pracę.

- Prosi także o przekazanie Pani że w kwocie faktury, która została ustalona przed rozpoczęciem prac, oprócz towaru, robocizny wraz z dojazdem na nieruchomość jest podatek dochodowy w wysokości 19% który właściciel musi odprowadzić.

- w poniedziałek (23.07.2012) byłem na budynku z przedstawicielami dwóch firm elektrycznych w sprawie akumulatorków. Mają dostarczyć oferty do czwartku. Otrzymane oferty prześlę Pani scanem.

- wysłano pismo do właściciela lokalu użytkowego mieszczącego się na Nowolipki 25 (Carrefour Express) czyli Oddziału Regionalnego WAM w sprawie wyrzucania nieczystości segregowanych.

- zakupy dla dwóch Panów za malowanie dokonam we wtorek tj. 24.07.2012.

Jednocześnie informuję, że w minionym tygodniu (16.07. – 22.07) na budynku nie pojawiły się żadne awarie.


Przesyłam sprawozdanie z dni 09.07. – 15.07
- zgodnie z Pani informacją o źle działających drzwiach wejściowych do kl. III w środę tj. 12.07. dokonałem ustawienia samozamykacza i przeczyszczenia zamka w drzwiach oraz elektromagnesu umieszczonego w ościeżnicy.

- w czwartek dostarczono nam zamówione na Pani prośbę wycieraczki na klatki, które zostały już ułożone

- brakuje wycieraczki tylko na klatce II – klatka jest na razie otwarta po zmianie centralki domofonowej i kodów do mieszkań, wspólnie na spotkaniu w piątek ustaliliśmy żeby na razie ją zabrać w celu uniknięcia jej skradzenia.

- centralka na klatce II została wymieniona i zmieniono kody do mieszkań, które wrzucono mieszkańcom do skrzynek. Jeśli chodzi o koszt wymiany i Pani informacje co do typu centralki poczekałbym na fakturę – co firma nam wpisze w opisie i wtedy będę miał podstawy do ewentualnej negocjacji w sprawie obniżenia kosztów wykonanej pracy.

- wysłano po Pani mailowej akceptacji pismo do Konserwatora Zabytków w sprawie nieruchomości Nowolipki 25B

- sprawę prezentów na dwóch Panów za malowanie ustaliliśmy na spotkaniu w piątek, maila już otrzymaliśmy i po otrzymaniu kwoty dokonam zakupu na koszt Wspólnoty Nowolipki 25B

- co do śmieci (Pani mail z dnia 16.07.) wykładanych przez Carrefour Express Nowolipki 25 rozmawiałem w tej sprawie już z Administratorem Nowolipki 25 Panem Kanią oraz członkiem Zarządu i zostało mi przekazane (słownie) że kontrolują wywóz składowanych „śmieci” przez w/w sklep.  Działalność swoją otworzyli w dniu 30.06.2012 i mogę przekazać informację że dwie ostatnie faktury: za maj była w kwocie 650,92zł a za czerwiec w kwocie 609,28zł – są one porównywalne – musimy poczekać na fakturę za lipiec.

- w tym tygodniu wystąpię z pismem do Oddziału Regionalnego WAM w sprawie udzielenia informacji na jakich zasadach maja być rozliczani za wywóz śmieci.


Pismo Zarządu z dnia 16 lipca 2012 r.

 Z uwagi na skargi mieszkańców związane z zwiększeniem znacznym ilości  śmieci generowanych głównie przez Carrefour Express Nowolipki 25. Proszę o informację na bieżąco jak kształtują się koszty wspólnoty za wywóz śmieci, czy opłaty wzrosły w stosunku do poprzednich miesięcy.

Pismo Zarządu do administracji z dnia 14 lipca 2012 r.

Tabela którą mi Pan zostawił dotyczy centrali domofonowej CD1803 i w sklepie można tą centralę domofonową kupić za 180 zł. Jeżeli robota trwała 10 minut a koszt robocizny wynosi 170 zł  !!!!! to moim zdaniem trochę przepłaciliśmy za tą usługę i to nie jest ekwiwalentne do jakości i czasu świadczonej przez niego pracy ????? Ponadto nasza centrala to ten sam model, a więc nie jest przedpotopowa jak twierdzi Pan z tej firmy. Proszę jeszcze z nim porozmawiać odnośnie robocizny, bo jeżeli nie obniży kosztów swojej pracy to obawiam się, że wspólnota mu więcej pracy nie zleci.


W załączeniu link do tej centrali  TUTAJ

Dodatkowo wniosek do administracji o wyjaśnienie następującej sprawy


1. w dniu 24 stycznia 2011 r. Wspólnota podpisała umowę z firmą usługi elektryczne na podstawie której firma ta wykonała ułożenie przewodów pomiędzy centralą domofonową a pionem i lokalem, wymieniła klawiatury domofonowe na trzech klatkach, wkuła fragmenty oprzewodowania na klatkach, wykonała roboty poinstalacyjne polegające na zagipsowaniu powstałych bruzd.

2. W czerwcu w klatce II nie było fonii w domofonie.


3. W związku z awarią Wspólnota zwróciła się aby w ramach 24 miesięcznej gwarancji została naprawiona usterka.


4. Firma odmówiła usunięcia usterki nieodpłatnie w ramach gwarancji, gdyż ta usterka nie jest objęta gwarancją.


5. Wspólnota zwróciła się do innej firmy elektrycznej o usunięcie usterki odpłatnie. Zapłaciła za to 350 zł.


6. Wspólnota składa wniosek do administracji  o skierowanie pisma do firmy elektrycznej wykonującej zlecenie w 2011 r. czy centralki domofonowe były wymieniane czy zostały pozostawione stare, ponadto jakie jeszcze elementy instalacji domofonowej nie zostały wymienione w trakcie wykonywania zlecenia w 2011 r. Odpowiedzi oczekujemy w formie pisemnej.


Zarząd ponawia poniższe pytania z 25 czerwca 2012 r.

1. Odnośnie domofonów. Było zlecenie z dnia 11 czerwca 2012 r.. na regulację domofonu w II klatce. Nie dostałam żadnej informacji, czy zlecenie zostało wykonane. Prosiłam o skontaktowanie się z producentem domofonów, w celu ustalenia jak można uregulować głośność przycisków na klawiaturze przy drzwiach zewnętrznych. Nie otrzymałam odpowiedzi.

2.Było zlecenie na wymianę akumulatorów w klatce I, sprawa ciągnie się od kilku miesięcy. Nie dostałam żadnych ofert od elektryków. Czy coś w tym temacie zostało zrobione ?

Sprawozdanie za okres od 02.07 do 08.07

02.07.08.07 - to żadnych awarii, usterek nie odnotowałem.

była mała usterka przy drzwiach klatki II (drzwi nie zamykały się). Po zgłoszeniu przez jednego z właścicieli okazało się że jest konieczność dokręcenia elektrozawór w futrynie - co zrobiłem i na dzień dzisiejszy brak jest zgłoszeń o problemach z drzwiami wejściowymi do klatki II.

25 czerwca  2012 r.

W nawiązaniu do sprawozdania, Zarząd przygotował pytania do administracji

1. Odnośnie domofonów. Było zlecenie z dnia 11 czerwca 2012 r.. na regulację domofonu  w środkowej klatce. Nie dostałam żadnej informacji, czy zlecenie zostało wykonane. Czy to zostało zrobione ?

2.Było zlecenie na wymianę akumulatorów, sprawa ciągnie się od kilku miesięcy. Nie dostałam żadnych ofert od elektryków. Czy coś w tym temacie zostało zrobione ?
3. W kwestii wymiany wodomierza z dnia 11 czerwca.Czy już jest nowa faktura, z informacją o nowym wodomierzu ? Nie dostałam żadnej informacji, co w tym temacie.
4. Zleciliśmy zakup wycieraczek do klatek z dnia 11 czerwca 2012 r.,  nie dostałam żadnej informacji. Czy coś w tym temacie zostało zrobione ?
5 W sprawie tematu termomodernizacja czy otynkowanie i spotkania z NAPE oczekujemy na potwierdzenie terminu spotkania.

Sprawozdanie za okres od 18.06 do 22.06

" Nie było żadnych zgłoszeń czy spraw na Państwa nieruchomości".

21 czerwca 2012 r.

Sprawozdanie za okres od 11.06 do 17.06

"Tydzień 11.06. - 17.06.2012 przeszedł bez rzadnych problemów".

11 czerwca 2012 r.

Sprawozdanie za okres 04.06 do 10.06


"- wysłano pismo do właściciela terenu w sprawie przeprowadzenia cięć pielęgnacyjnych krzewów usytuowanych przy budynku od strony przedszkola.
-  wymiana wkładki w klatce I w drzwiach wejściowych kosztowało Wspólnotę 120 zł".



5 czerwca 2012 r.


Administrator od dnia 01.06. będzie nie obecny w pracy wraca 11.06. (poniedziałek). Niestety, od firmy administrującej naszym budynkiem nie otrzymaliśmy żadnej informacji o zastępstwie na okres nieobecności administratora...

28 maja 2012 r.

Raport z pracy wykonanej w dniach 21.05.2012 - 27.05.2012. 

"Cały poprzedni tydzień był spokojny, nie było żadnych usterek ani awarii. Elektryk wykonał zmianę wkładki do drzwi wejściowych kl. I i uzupełnił plafon oświetlenia nad kl. I".

16 maja 2012 r.

Zarząd na spotkaniu ustalił, że od początku maja wszystkie prace dokonane na rzecz wspólnoty będą przedstawiane w tygodniowym raporcie sporządzanym przez Administratora.

Z pierwszego tygodnia raport nie został sporządzony.

Po przypomnieniu ustaleń poczynionych na zebraniu, został przedstawiony poniższy raport.

Raport z pracy wykonanej  w dniach 07.05. - 13.05. :

- 09.05. zgłoszone przez firmę sprzątającą konieczność wymiany wkładki w drzwiach wejściowych na klatkę I - wkładka będzie dorobiona pod klucze, które już posiadają mieszkańcy, nową wkładkę już zamówiono.

- 09.05. naprawa cicho działającej tablicy domofonowej przy klatce II

 POWYŻSZE PRACE WYKONA FIRMA ELEKTRYCZNA WYBRANA PRZEZ ADMINISTRACJĘ

- przesłałem Pani odpowiedź na maila w sprawie danych z pieczątki ZGN (mail dnia 11.05.2012)

- legalizacja licznika poboru ciepła została przedłużona do 20 kwietnia 2017 r. Przy tym sprawdzaniu był obecny inspektor ds sanitarnych.


11 maja 2012 r.

Od maja mamy nowego administratora. Nazywa się Pan Mirosław Bożek.  Wkrótce na tablicy ogłoszeń powinny być podane dane do kontaktu z administratorem. Na spotkaniu z administracją zostało ustalone z inicjatywy zarządu, że Pan administrator będzie sporządzał co tydzień raport ze swojej działalności. Na chwilę obecną raport nie został sporządzony.



Pomysł Zarządu to wystawić żarówkę na licytację w Allegro. Jeżeli ktoś ma inny pomysł proszę o  informację.

 23 kwietnia 2012 r.



  W związku z uszkodzonym zamknięciem wyjścia na dach, administracja po interwencji Zarządu zaproponowała wykonanie usługi w kwocie 50 zł. Zarząd we własnym zakresie, bezpłatnie wyremontował właz wyjściowy na dach tj.  zamontował nową deskę ze skoblem oraz założono nową kłódkę, otrzymaną od jednego z mieszkańców. W załączeniu  publikujemy zdjęcia włazu.


  

17 kwietnia 2012 r.


W dniu 16 kwietnia odbyło się spotkanie z administracją, w załączeniu przesyłam ustalenia ze spotkania :

1. Uzupełnić ofertę elektryczną o firmę i model akumulatorów.

2. Oczekujemy na opinię z pełną podstawą prawną, dlaczego w piwnicy nie można zamontować czujników czasowych.
3. Do jutra oczekujemy na ofertę  zamknięcie włazu prowadzącego na dach. Właz znajduje się na 3 klatce.
4. Ustalenie miejsca gdzie znajduje się kosiarka należąca do wspólnoty.

4 kwietnia 2012 r.

W nawiązaniu do ustaleń poczynionych na zebraniu w dniu 14 marca 2012 r. w sprawie demontażu halogenu zewnętrznego, zamontowania wyłącznika czasowego w piwnicach i wymiany akumulatorów przy drzwiach wejściowych.
Zamiast oferty, dotyczących ustaleń z zebrania, Zarząd dopiero w dniu 30 marca 2012 r. otrzymał  od administracji poniżej zamieszczoną ofertę, która odbiega zasadniczo od zakresu zleconych prac.

przystosowanie oświetlenia w  piwnicach  poprzesz  gaszenie  jednym przyciskiem przy wejściu na 3 klatkach schodowych wynosi 500 zł brutto”.

Tego samego dnia Zarząd wystosował pismo, wskazując, że oferta nie zawiera wyżej wskazanych zleconych zadań. Do dnia dzisiejszego nie doczekaliśmy się odpowiedzi, pomimo ustaleń, że odpowiedź od administracji jest udzielana w terminie 24 h.
 

W dniu 21 marca 2012 r. odbyło się spotkanie w sprawie określenia zasad współpracy zarządu z administracją.

1.Komunikujemy się głównie mailowo, poprzez zlecenia poszczególnych zadań bieżących do realizacji.

2.Odpowiedź administracji na maila jest wysyłana w ciągu 24 h ( oczywiście z uwzględnieniem weekendu) z informacją kiedy sprawa będzie załatwiona, jeżeli administracja napotka trudności to mają opisać problemy który wiążą się z realizacją zadań.

Zatem ze spraw bieżących.
 Pan administrator, ma trudności aby znaleźć firmę, która podejmie się demontażu halogenu zewnętrznego, z uwagi na fakt, iż jest to bardzo małe zlecenie. Zatem zaproponował zwiększenie zlecenia o niezbędne prace, wymiana akumulatorów przy wejściach ewakuacyjnych.  Zarząd na wniosek mieszkańców zaproponował dodatkowo zamontowanie wyłącznika czasowego w piwnicy.

1. Administratorowi zlecono przygotowanie ofert od elektryków z uprawnieniami do:
a) wymontowania halogenu zewnętrznego, który nie zostanie zdewastowany
b) zmiana systemu oświetlania piwnic tj. zamontowania wyłącznika czasowego, który po 10 minutach po zapaleniu światła w piwnicy będzie automatycznie wyłączał światło.
c) wymiana akumulatorów przy wyjściach ewakuacyjnych, które wg administracji wymagają już wymiany.

Przed zawarciem umowy, administracja ma przesłać projekt umowy wraz z informacją o kosztach zleconych prac do akceptacji zarządu.

2. Proszę o informację od administracji, jakie obecnie są używane żarówki , jakiej firmy, jaka moc ? czy są energooszczędne ?

Odpowiedź:

Żarówki które są montowane w częściach wspólnych są marki "PILA" o mocy 25w i nie należą do żarówek z grupy energooszczędnych.

3. Przewodnicząca Zarząd złożyła wniosek  do administratora o przesłanie zeskanowanego regulaminu wspólnoty oraz wszystkich jej prawotwórczych uchwał.

Przewodnicząca zarządu jest w trakcie przygotowania nowej umowy ze zmienionym zakresem  obowiązku, z uwagi na fakt, iż obecny zakres  jest niewystarczający i zmusza mieszkańców do dodatkowego ponoszenia kosztów przycinania sezonowego krzewów od strony ulicy żelaznej.

Obecnie rozmawiałam z panią Haliną, poinformowałam ją, że jest wiele skarg co do jakości świadczonych przez nią usług  i  do najbliższego poniedziałku ma mi przygotować listę osób, które pozytywnie oceniają jej pracę.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz